Grafisk produktion

Grafisk produktion


Derfor er grafisk produktion interessant!

Vi leverer mange forskellige grafiske materialer til præsentation af virksomheder, produkter og projekter.

Vi har eksempelvis leveret brochurer, messestande, bøger, plakater, roll-up-bannere, salgsmapper, visuelle identeter til virksomheder og projekter, visitkort, brevpapir, kuverter og grafik til film.

Komplet mediepakke
Vi leverer gerne en komplet mediepakke til dig, hvis du skal bruge flere forskellige præsentationsmaterialer. Det kan være en komplet webside med tekster, fotos, film og informations-ark til download eksempelvis om dine produkter og ydelser.

Der er altid stordriftsfordele ved at fremstille mere materiale på én gang, så en komplet mediepakke kan være prismæssigt interessant for dig.

Overvej hvad du har brug for og kontakt os for en nærmere dialog.

Kontakt os

Den visuelle identitet og genkendeligheden

En god visuel identitet vigtig. Den er med til at give virksomheden et professionelt udtryk. Den skaber troværdighed og genkendelighed. 

Den gode og sammenhængende visuelle identitet indeholder 
  • Logo
  • Farvevalg 
  • Skrifttyper
  • Grafik
  • Fotostil 

Hvis I for nylig har fået udarbejdet eller redesignet jeres visuelle identitet, er den sikkert helt på plads. Men hvis det er nogle år siden, I sidst har fået den gennemgået, er det måske nu, det skal gøres. Som tiden går, kan logoet og farverne måske trænge til et løft efter 10, 15 eller 20 år. 

Nogle gange løser vi opgaver ud fra den eksisterende identitet og andre gange er vi med til at redesigne den, før den anvendes. 
Når vi starter samarbejder, ser vi på jeres visuelle identitet og gennemgår den sammen med jer. Det er vigtigt, at fundamentet er på plads, fordi logo, farvevalg og skrifttyper bliver anvendt i alle kommende designs.  

Den visuelle identitet bliver hurtigt anvendt mange steder. Det kan være på hele jeres online tilstedeværelse, websiden, LinkedIn, Facebook, YouTube, blog-indlæg, email-nyhedsbreve, email-signaturen eller visitkort, brevpapir, brochurer, datablade, Powerpoints, arbejdstøj, annoncer, bildekorationer og produkter.

Grundlaget for alle grafiske elementer

Den visuelle identitet giver mulighed for at udarbejde design til webside, brochurer, datablade, film, grafik til monitoren i receptionen og på messen, visitkort, brevlinje og udstillingsmateriel. Og det var bare nogle af elementerne. 

Vi kan også levere skabeloner i Word og Powerpoint, så I selv kan udforme ad hoc materiale til møder.

Den visuelle identitet er virksomhedens ansigt udadtil og den er vigtig. 

Brochuren lever stadig og den har det godt!

Den professionelle brochure gør indtryk
En professionel brochure giver stadigvæk et godt indtryk og nogle gange er det stadig meget praktisk at have en samtale med en ny kunde hen over en brochure, man kan bladre i. På messer og udstillinger - især udendørs. 

Digitale printmetoder giver nye muligheder for små oplag og det kan du benytte dig af med store fordele. Det betyder, at vi ikke skal trykke de 500 stk, som var det magiske tal for nogle år siden. Du kan få 50 stk. med på en særudstilling- og vi kan tilrette brochuren løbende. Nye referenceprojekter og case stories - og listen med specifikationer på maskinparken kan være helt opdateret.

Dermed kan brochuren være mere aktuel end nogensinde før. Og det virker! 

Den er stadig et godt værktøj til at fortælle, hvad I beskæftiger jer med. Den kan afleveres som det første indtryk til en potentiel kunde. Den kan også gennemgås og bruges som et forløb på et kundemøde.  

Koblingen til den digitale verden
Når din nye kunde læser i brochuren, kan man nemt komme over i den digitale verden via de QR-koder, som kan placeres på emner som Maskinliste, Case story og Vores produkter. Den trykte brochure fårr dermed en ekstra dimension, så den virker mere moderne og passer bedre til vores digitale hverdag. 

Alle brochurer og datablade leveres også som PDF
Du kan også udsende brochurer og datablade som PDF i en email til dem, du holder telefonmøde eller Teamsmøde med.  

Prisen pr. brochure er interessant

Det er ikke printprisen, som skal afholde jer fra at have en god brochure på papir og I får den naturligvis også som PDF, så den kan sendes i en email. 

Print & Tryk
Digitaltryk af brochure
Vi samarbejder med nogle af landets bedste trykkerier og kan således levere alle former for tryksager. Hvis du skal bruge eksempelvis 25-50 styks af en brochure, fordi du skal teste et markedsføringskoncept, så kan vi levere den som digitaltryk.

Offset-tryk af brochure
Skal du bruge 500 styks eller flere, så er offset-tryk stadig billigst.

Storformat-print
Vores projekter indeholder ofte print af store billeder eller plakater til at hænge op hos vores kunder som en del af den samlede kommunikationsløsning. Vi leverer gerne en løsning, hvor du får specielle aluminiumsrammer til plakaterne, så budskaberne kan udskiftes efter behov.

Til udstilling og messe
Vi leverer gerne præsentationsmaterialer til brug ved udstillinger og messer. Det kan være layout af baggrunde med fotos og grafik, roll-up-bannere i forskellig bredde (85 cm, 120 cm, 150 cm, 200 cm). De har typisk en højde på mellem 220 cm og 300 cm.

Andre tryksager
Vores leverandører har et stort udvalg af specielt udformede tryksager, blokke, kalendere, gimmicks til markedsføring og andre ting med tryk, som kan skabe opmærksomhed.


Brochuren på skrivebordet

Den bliver liggende på modtagerens bord med for- eller bagsiden opad. Måske bliver brochuren flyttet rundt 5-10 gange, hvor modtageren ser budskaberne igen. 
Samtidig kan du styre, hvilket udtryk den skal have, når du vælger papir og format. Og netop dét look and feel kan man endnu ikke sende i en email. 

En vedhæftet PDF-brochure i en mail dukker ikke op på skrivebordet på samme måde. Papirbrochuren kan stadig noget. 

Måske især nu, hvor vi modtager næsten alt på mail. Selvfølgelig skal vi bruge mails og de elektroniske medier. Vi skal bruge det, der virker bedst. Men i de indledende runder og i nogle brancher giver det god mening at bruge den klassiske brochure.

En papirbrochure kan sagtens gøres spændende og interaktiv med call to action og QR-koder, som kan vise film og skabe andre former for merværdi for læseren. 

Internetbrochuren

Internetbrochuren er også interessant. Den man kan se på sin PC, tablet eller smart-phone. Det er igen det visuelle udtryk, som løfter budskaberne op på et interessant niveau. I online versionen kan vi lægge film direkte ind på siderne og links ud til websiden for at læse mere. 

Lad os vise dig, hvad vi kan - på papir eller som en ren digital løsning. 

Logo

Når vi taler om et logo, så er det typisk sammensat af to dele. Et bomærke (et symbol) og et navnetræk (navnet udformet på en bestemt måde). 

Vi designer og redesigner typisk logoer, som skal indgå i en samlet visuel identitet. Det sker til virksomheder, konkrete produkter eller ydelser.

Et logo er en vigtig del af din virksomheds eller projekts identitet. Det vil være et element, som dine kunder og samarbejdspartnere får en række associationer til, når de ser det igen og igen. Logoet udsender en række signaler som opfattes bevidst og ubevidst.

Det er en meget normalt at redesigne et logo memellemrum. Hvor lang tid der skal gå, afhænger af om der også sker ændringer i virksomhedens eller organisationens strategi og handlingsplan. Samtidig er det også vigtigt at se på om det grafiske udtryk logo har - og den skrifttype, der er anvendt - stadig er tidssvarende. 

Vi er klar over, at det kan være et følsomt emne, når vi taler om at skulle ændre et logo. Et eksempel kan være, at et logo i en produktionsvirksomhed er blevet til for 20 år siden, så det skulle ligne en bestemt genstand, der blev anvendt i produktionen. Skrifttypen var måske den, skiltemanden valgte - og siden da blev logoet anvendt over det hele. 

Når vi møder sådanne logoer i den indledende dialog med vores kunder - hvor bomærke og navnetræk ikke er fulgt med tiden - så er det vigtigt, at den visuelle identitet bliver opdateret. Vi tager ansvar for det samlede visuelle udtryk og det er ikke altid, at et ældre logo passer ind i nutidens sammenhænge på nye medier og med nye budskaber. 

Det kan være baggrunden for, at et redesign være nødvendigt - og så kan logoet ofte anvendes 10-15 år mere. 


Sådan arbejder vi med grafisk produktion

Når vi udarbejder grafiske materialer, sker det typisk i forhold til det design, I anvender i forvejen. Måske har I en decideret designmanual eller en designguide - eller blot en grafisk linje, I har benyttet hidtil. Vi aftaler, om det nye materiale skal fortsætte den nuværende stil eller om der skal ske noget nyt på den grafiske side. 

Alt hvad vi udarbejder kommer til korrektur og kommentar hos jer i tre omgange. Efter tredje runde kan vi sende materialet videre i processen til tryk, print eller udgivelse på en webside. Ønsker I flere korrektur-runder, så aftaler vi det i forhold til produktionsprisen. 

Materialer til tryk og print kræver en høj opløsning, så resultet bliver så flot som muligt. 
Derfor er det vigtigt, at vi modtager et godt sæt materiale fra jer. Det er eksempelvis jeres logo i trykkvalitet og gerne fotos direkte fra kameraet . eller fra i den udgave, du oprindelig har modtaget fra fotografen. 

Send logo til os i følgende formater:

Primært ønsker vi
Filtype: AI, EPS eller PDF
Format: Vektor

Sekundært ønsker vi
Filtype: JPG, JPEG eller PSD
Format: Billede

Send fotos til os i følgende formater
Filtype: JPG, JPEG, TIFF eller PSD
Opløsning: Den bedste du kan finde.



Share by: