Kommunikation er omdrejningspunktet

Kommunikation


Kommunikation er omdrejningspunktet

Alt kommunikerer - hele vejen rundt om virksomheden. Det visuelle. Det grafiske. Websiden. Brochuren. Databladene. Fotos af medarbejderne og arbejdssitutionerne. Referencehistorierne. Præsentationsfilmens indhold. Speaken. Kameraføringen og klipningen. Udseendet på messestanden. Visitkortet. Og naturligvis teksterne. 

Alt skal spille sammen, så det giver et godt og ordentligt indtryk på modtageren, fordi vi ønsker, at en potentiel kunde anerkender vores budskaber og reagerer positivt på dem. 

Grundfortællingen giver et godt afsæt

Det er den historie om jeres virksomhed, som på en interessant og præcis måde fortæller, hvad I står for. Grundfortællingen sætter ord på jeres virksomheds DNA og sørger for en rød tråd i al kommunikation. Den tager udgangspunkt i jeres forretningsstrategi samt de værdier og ydelser, I står for - i forhold til jeres målgrupper. 

Med grundfortællingen kan vi begynde at udforme kortere og længere versioner som tekst til websiden og brochuren. Eller som speak i præsentationsfilmen. Til kundemødet og til foredraget i erhvervsnetværk. Og når medarbejderne bliver spurgt, hvad I arbejder står for og arbejder med. 


Hvad kan få målgruppen til at reagere?

Undervejs i vores dialog får vi også viden om jeres ønskekunder. Det kan være i en helt konkret branche, hvor beslutningstageren eksempelvis er fabrikschefen. Sammen med jer vurderer vi, hvad der kan få ham til at interessere sig for jeres produkt eller ydelse. 

Hvilke scenarier kan der opstå, så han begynder at interessere sig for en bestemt udfordring? 
Måske på forkant? 

Kan vi kortlægge, hvad grunden kan være til, at han får eller har fået det problem, som I har løsningen på med jeres produkter og ydelser?

Vi ser også på, hvordan beslutningsprocessen er og hvilke spørgsmål fabrikschefen kan have undervejs. Hvad har han brug for i forhold til købsbeslutningen? 

Når vi sætter os i modtagerens sted, kan vi gøre materialet mere relevant. 

Share by: