Vi kan se på emnet fra to vinkler. I forhold til potentielle kunder og nuværende kunder.
Lad os tage de potentielle kunder først. Det kan være de anonyme besøgende, som kommer ind på websiden. Vi ved ikke, hvem de er, men det ville være rart, at nogle af dem gav sig til kende.
På jeres webside kan vi tilbyde den besøgende at modtage 5 gode råd. Det kan være overvejelser i forbindelse med indkøb, installation eller implementering. Overvejelser en potentiel kunde kan have glæde af.
På websiden kommer en lille tilmeldingformular kommer frem, så man kan indtaste navn, emailadresse, virksomhedsnavn og telefonnummer.
Oplysningerne opsamles i email marketing softwaren og herfra kan de gode råd udsendes som en PDF. Det sker automatisk fra efter få minutter.
Det er en meget anvendt metode til at generere leads. Det kaldes Marketing Automation og kan implementeres på mange måder.
Med et planlagt interval kan vi udsende de næste mails automatisk - måske med en uges mellemrum. De 2-3 emails med godt og relevant indhold skriver vi på forhånd, så de indholdsmæssigt hænger sammen. Måske handler de om case stories med referencekunder eller tilbagebetalingstiden på projektet.
Tilmeldinger til nyhedsbrevet kan også ske via jeres kontakt til nye kunder i telefonen, på messen, LinkedIn og i jeres erhvervsnetværk. På den måde vokser antallet af tilmeldte stille og roligt til en værdifuld liste.