Vi skal være mere synlige

Markedsføring


Vi skal være mere synlige

Lad os starte med at se på den profil, dine ønskekunder har. 
Når vi har et billede af dem, så kan vi overveje, hvilke medier, der er de bedste til at få de potentielle kunders opmærksomhed. 

Websiden skal være i orden
Som udgangspunkt skal din webside være i orden og up to date. Det handler om grafisk udtryk, indhold, tekster, materialer til download og naturligvis kvaliteten på fotos og film. Vi vil slet ikke nævne, at siden skal kunne vises korrekt på smartphones og tablets. Det er helt essentielt i dag. 

Hvis siden er så gammel, at du skal forstørre og zoome ind med fingrene på en tablet eller smartphone, så skal indholdet på den nuværende webside hurtigst muligt flyttes over i et mobilvenligt design. 

Websiden skal også være optimeret til at konvertere de besøgende til leads, så den er et godt aktiv for virksomheden. Det er i de fleste tilfælde på websiden, potentielle kunder ankommer - uanset om det er via en online annonce eller på grund af anden omtale. Derfor skal den tage godt imod de besøgende. 

Når basen er på plads, så kan vi overveje, hvordan vi griber sagen an med at skabe mere synlighed.  

Hvor stort er budgettet til markedsførings-kampagnen?
Normalt vil vi kalde en konkret og tidsbegrænset marketingaktivitet for en kampagne, men det kan også være, at aktiviteten som kan sikre en større synlighed, skal forankres mere permanent i de faste aktiviteter hen over året. 

Der er imidlertid ét element, som er afgørende og det er budgettet til markedsføringen. 

Når du har et afsat et budget, så kan vi begynde at se på, hvordan det giver mest mening at anvende økonomien. Og der er mange muligheder. 

Online aktiviteter er helt oplagt
Der er én stor fordel ved at anvende sine marketingkroner online - og det er muligheden for at se statistik på, hvordan økonomien fordeler sig. Samtidig kan selv mindre beløb vise sig at være ganske effektive, når de kombineres med en kreativ tilgang og et godt setup for at opsamle leads. 

Lad os eksempelvis tage annoncering med Google Ads, som tilbyder detaljerede anonceringsmuligheder. Vi kan opsætte annoncerne, så de rammer målgruppen meget præcist. Når en person klikker på annoncen og kommer han din webside - og det er her, konverteringen til et lead skal være optimal. Vi skal tage den besøgende i hånden grafisk, billedmæssigt og tekstmæssigt.

Vi kan se detaljerede statistikker for hele anonnceperioden. 
Synligheden via Google Ads er interessant og du kan selv bestemme budgettet eksempelvis pr. dag og måned. 

Hvis vi ser på de sociale medier som LinkedIn og Facebook er der naturligvis muligheden for at lægge opslag op, som kan fortælle om dine aktiviteter. Opslagene kan boostes, så de rammer flere personer, men den store fordel i relation til markedsføring og de sociale medier er muligheden for annoncering. 

På baggrund af en meget specifik profilering og segmentering kan vi på både LinkedIn og Facebook annoncere og generere leads og anden respons fra personer i målgruppen. Vi kan tilbyde viden til download, vi kan have Læs Mere knapper som sender besøgende til vores webside, lad folk udfylde kontaktformularer og tilmeldeing til online aktiviteter.  

Igen kan du selv bestemme budgettet pr. dag og måned.

Direkte markedsføring er også interessant
Der er naturligvis også hele den klassiske form for markedsføring at arbejde med, når vi taler om øget synlighed i målgruppen. Hvis situationen er, at vi kan definere målgruppen meget nøjagtigt - helt ned til konkrete og navngivne virksomheder - så har vi en meget stor fordel. 

Vi tilrettelægger et sæt materiale, som af flere omgange kan sendes til modtagerne og du følger naturligvis op på dine henvendelser. 

Jo bedre det udsendte materiale er, jo større sandsynlighed er der for god respons fra målgruppen. 

Målet for vores kampagner på B2B området er ofte at få det første møde med et kvalificeret lead. 



Skal vi ringe dig op?
Share by: