Online markedsføring

Markedsføring


Online markedsføring

Online markedsføring er interessant, fordi vi kan se, hvordan annoncer og budskaber virker i målgruppen. Statistikkerne giver mulighed for at justere på budskaber, fotos og mange andre parametre i en kampagne. 


Spørgsmålet er, om du vil have flere besøgende på websiden, flere leads, flere tilmeldte til nyhedsbrevet, konkrete ordrer, starte en kunderejse eller større synlighed i målgruppen?


Det giver god mening at gennemgå din virksomheds profil på internettet, før en online aktivitet begynder. Hvis målet er, at du skal have flere besøgende på websiden, så vil en online kampagne relativt nemt kunne give dig dette resultat. Men hvis du ønsker, at de besøgende på websiden bliver til leads, du kan arbejde videre med, så bør vi også se på, hvordan virksomhedens webside er bygget op. 


Websiden skal indeholde flere Call To Action, som opfordrer den besøgende til en handling. Det kan være at udfylde en formular, hvor vedkommende tilkendegiver sin interesse eller at man kan downloade en PDF med gode råd. Vi vil gerne have kontaktdata at arbejde videre med.


Når din online annonce - eksempelvis på Google Ads - sender de besøgende over på websiden, kommer de ind på en specifik landing page, som fortsætter med budskaber i samme tråd som annoncen. Lover vi mere information om et bestemt emne, så følger vores landing page op på netop disse budskaber og præsenterer den rette information i tekst, fotos og film. På den måde ankommer den besøgende i et univers, som er målrettet til at konvertere besøget til et lead. Når vi tager imod trafikken på en skræddersyet måde, så udnytter vi mulighederne bedre. 


Annonceringsmulighederne herunder er allesammen baseret på de søgeord, vi drøfter i forberedelsen til din online markedsføring. 


Annoncering via Google Ads og Google Display Network

Google er et rigtig stærkt værktøj at arbejde med i forhold til online markedsføring. Vi kan købe annonceplads i meget specifikke målgrupper og samtidig selv være med til at bestemme annoncebudgettet. Efter aftale med dig planlægger vi måske et dagsbudget på kr. 100 om dagen. Det bliver ca. kr. 3.000 om måneden. Større kampagner kan sagtens skrues op til kr. 1.000 eller 5.000 om dagen. Det afhænger af målsætningen og dine ambitioner for kampagnen. 


Kontakt os vedrørende annoncering på Google


Annoncering på Facebook

Facebook bliver ofte anset for at være et social medie medie, som primært bruges til at annoncere til private kunder. Det handler blandt andet om, at de fleste har paraderne lidt nede, når de benytter Facebook. Det er i fritiden og ofte forbundet med afslapning - men Facebook er også stærkt til B2B markedsføring.  Forestil dig, at vi annoncerer for landbrugsmaskiner og at vi rammer de besøgende i målgruppen på et godt tidspunkt. Den besøgende har i mange år kunnet komme fra annoncen til vores webside med ganske få klik - men det nye er, at vi kan få  netop det, vi ønsker på en nemmere måde. Som afsender af B2B annoncer vil vi typisk gerne have leads at arbejde videre med. 


Facebooks lead-genererings værktøj giver os mulighed for at bede brugeren om at udfylde en formular med sine kontaktoplysninger direkte på Facebook. Det kan være på smartphone, tablet eller PC. Facebook udfylder formularen med de fleste oplysninger, så det er nemt for brugeren at få mere information. Brugeren får nemt afgivet informationen, vi får et lead og Facebook beholder brugeren på sin egen platform. Det er et spændende forløb - og det virker! 


Annoncebudgettet på Facebook fungerer også på den måde, at man angiver et dagsbudget. 


Skal vi tage en dialog om annoncering på Facebook?


Annoncering på LinkedIn

Linkedin er også et oplagt valg, når det handler om B2B kontakt. Her har vi også mulighed for at arbejde med formularer, som LinkedIn udfylder for brugeren. Det gør det nemt for alle parter. Samtidig har LinkedIn nogle gode segmenteringsværktøjer, så vi kan ramme målgrupperne meget præcist på erhverv, arbejdsområder, alder med videre. Budgettet er også variabelt i forhold til ønsker om mål og resultater. 


Vi sørger for alle annoncerne og månedlig afrapportering til jer

Vores opgave er sammen med dig at planlægge kampagnen, sørge for at tilpasse budskaber, fotos og film, teknisk administration samt afrapportering til dig. Afrapporteringen sker typisk månedligt - eller hver uge/hver anden uge på de større kampagner. Du modtager en PDF med statistikker over eksempelvis målgruppens alder, hvor mange gange annoncerne har været vist, hvor mange de er nået ud til, hvor mange der har klikket på dem og hvad det har kostet. 


Hvad koster online markedsføring?

Spørgsmålet er, som i al markedsføring og kommunikation:

 

  • hvad er målet er med indsatsen?
  • hvor stort budget har vi at arbejde med? 

 

Et budget til online markedsføring er delt op Annoncebudget og Annonce-administration. 

Annoncebudgettet afregnes til platformen som eksempelvis Google eller LinkedIn. Annonce-administrationen ligger hos os. 


Annoncebudgettet til online markedsføring kan eksempelvis være kr. 3.000, 10.000 eller 25.000 ex. moms pr. måned. Du bestemmer.


Vores fastpris pakker til annonceadministration ligger typisk i intervallet kr. 2.500 - 5.000 ex. moms pr. måned.

Over disse beløb skræddersyr vi gerne et tilbud. Alle projekter startes op med dialogmøde om budskaber, søgeord og målsætning samt opsætning af de første annoncer. 


Alle aftaler om annoncering løber minimum 6-12 mdr. af gangen. 


H vilke resultater ønsker du med online markedsføring?  

- vi er klar med inspiration og sparring! 


Læs mere om 

 

 


Skal vi ringe dig op?
Share by: